Fredenscon – A Faceful of Pain, A Fistful of Awesome!

I weekenden afholdt jeg og syv andre den første Fredenscon i mit hus. Jeg havde længe tumlet med idéen om at afholde en lille, privat spilweekend med fokus på Story Games/indie/hvad nu og med specielt inviterede deltagere. Efter en (alt for) lang planlægningsfase indtraf så endelig weekenden, kæresten og ungerne var sendt i byen, terningerne fundet frem, der var øl, vin og snacks og alt var klart.

Og Fredenscon oversteg mine (høje) forventninger. Jeg nåede at spille iawa, Mechaton, Dirty Secrets, InSpectres, Cybarbarians og Red Box Hack og selvom Dirty Secrets tager prisen som weekendens bedste spil for mig, så var alle spil fede og underholdende – ikke ét faldt igennem.

Det var ualmindeligt hyggeligt at kunne høre det andet hold råbe og være begejstrede i køkkenet, mens vores hold hev privatopdageren Eli længere og længere ned i sølet (Dirty Secrets).

Tak til deltagerne – håber vi ses næste år igen.

Og tak til Face Die! Nu skal jeg altså have købt mindst en rød d10. It’s a must! Ellers får jeg den i fjæs!

Læs mere på Spil Nu!

7 kommentarer til “Fredenscon – A Faceful of Pain, A Fistful of Awesome!

  1. Skøn con! Fik godt nok ikke spillet helt så mange spil som dig (hvordan nåede du seks spil, menneske? Jeg var smadret efter tre) og havde ingen Face Die, men jeg morede mig gevaldigt. Og jeg fik spillet polaris, yay! Og spil med døde katte og heste.

    Tak fordi jeg måtte være med!

  2. Jamen, det var dejligt at have dig med!
    Seks spil? Mechaton tog hverken særlig lang tid eller krævede særlig meget energi og både InSpectres og Cyberbarians var korte sessions. Thomas nåede vist syv spil!

  3. Super ide. Sådan en con vil jeg også lave … nok bare ikke med helt så meget indie.

  4. Hvis man overhovedet kan lære en lektie af Fredenscon, så er det at man skal invitere spillere man kan lide og som er begejstret for samme type spil. Manner, jeg var glad for ikke at skulle “sælge varen” men bare læne mig tilbage i sikker forvisning om, at alle var glade for indie..

Skriv en kommentar