(Blogstafet) Spørgsmål til Morten Greis

Jeg følger en del danske rollespilsblogs med stor interesse. Og hver blog har sin egen identitet. Ofte når jeg læser om et eller andet emne på et forum eller lignende kommer jeg til at tænke “Hvad mon Morten Greis ville skrive om det?” eller “Det er jeg sikker på, Uffe Thorsen ville være uenig i”. Og deraf tanken: En blogstafet, hvor danske rollespilsbloggere sender spørgsmål til hinanden. En slags “blog ønskekoncert”. Er du blogger og vil du være med, så råb op i kommentarerne!

Første levende billede bliver førnævnte Morten Greis, der i min bog driver den absolut bedste danske blog. Han skriver ganske enkelt spændende om spændende ting og det med en imponerende høj udgivelsesfrekvens.

Første spørgsmål kommer fra at følge med i Story Games’ diskussion af det nye Ringenes Herre-spil The One Ring, som får både øretæver og roser fra den gruppe af rollespillere, jeg normalt identificerer mig med.

Så, spørgsmålet lyder i al sin enhelthed:

Hvilke (if any) elementer af The One Ring tyder på direkte indie-indflydelse? Og er det en god ting? Kan indie faktisk være med til at skubbe til en mainstream rollespilsudvikling, som både indie-spillere og mere traditionelle systemspillere kan få noget ud af?

Jeg glæder mig til at læse dit svar på mit totalt nørdede spørgsmål, Morten!

4 svar til (Blogstafet) Spørgsmål til Morten Greis

  1. Morten Greis siger:

    Hej Peter,

    Spændende spørgsmål. Det bliver sjovt at besvare for jeg har gjort mig nogle tanker om det.

  2. pfallesen siger:

    Rigtig godt initiativ Peter!

  3. Simon James Pettitt siger:

    Fed ide, glæder mig til at se, hvad der kommer ud af det.

  4. Elias Helfer siger:

    Hej! God ide – jeg vil gerne være med.

Skriv et svar

