Nytårsgave fra Vincent Baker: Morderiske Genfærd!

Who ya gonna call?

Jeg havde faktisk nærmest glemt, at jeg havde bestilt det, men pludselig lå det i en fin lille brun kuvert i postkassen igår: Murderous Ghosts, Vincent D. Bakers nye topersoners rollespil i gysergenren.

Spillet har ligget i pdf-form på min iPad et stykke tid, men den fysiske udgaves to små fine hæfter virker altså til at være den rigtige måde at spille det på. Og topersoners rollespil ER jo det nye sort!

Jeg er ivrig for at få det prøvet – spillet bygger på en slags “Sværd og trolddom”-engine bare for to personer, og det virker yderst lovende, omend Greis vist ikke havde total succes med spiltesten (til gengæld er hans indlæg nummer fem på listen, når man Googler spillet).

 

 

2 svar til Nytårsgave fra Vincent Baker: Morderiske Genfærd!

  1. Per Fischer siger:

    Jeg er heller ikke totalt solgt – endnu. Det blev spillet en hel del på Nerdinburgh 2 i oktober, og dem der spillede det var positive. Lad høre hvis du får det spillet.

  2. Jeg syntes det er spændende og anderledes. Det kan nogle ting som jeg normalt ikke prøver når jeg spiller, men der er også nogle ting hvor det falder lidt igennem. Jeg syntes det er vanvittig godt til at introducere rollespil til ikke-rollespillere, fordi de får hjælp af materialet, de er ikke i tvivl om hvad de skal gøre, det tager kort tid og er overskueligt. Jeg har dog ikke set det færdige produkt, har kun spillet playtesten en 5-6 gange.

Skriv et svar

