(Islands in the Sky) Metal up your ass!

Mens Johs leger med nogle af tankerne bag Islands in the Sky, fortsætter mine forberedelser til mini-kampagnen.

Jeg er godt i gang med den første ø = første spilgang, og jeg har lagt mig fast på et par procedurer, jeg fast vil bruge, når jeg forbereder en ø:

  • Inspiration fra Dogs. Jeg besvarer nogle enkle spørgsmål, der dog siger så meget, fx: Hvad vil øboerne have sp’erne til at gøre? Hvad ville der ske med øen, hvis SP’erne valgte at rejse videre?
  • Der skal være en drage på hver ø – forstået som en Big Bad, der kan yde modstand eller på anden måde lave rav i den.
  • Hver session skal hedde det samme som en metalsang. Hvorfor? Bare fordi! Og så fordi metalsange har de fedeste titler, der ofte giver masser af fede og passende pulpede associationer og billeder. Første session hedder således Ghost of Karelia, opkaldt efter en Mastodon-sang. Karelia er så passende nok navnet på øen.

Efter første session ville det være enormt sejt, hvis jeg kunne forberede en håndfuld øer, så spillerne i bedste sandkassestil bare kunne pege på kortet og tage derhen, hvor de vil. Men det er lidt meget arbejde, trods alt.

Oh, og der er en dungeon med i Ghost of Karelia!

4 svar til (Islands in the Sky) Metal up your ass!

  1. Johs siger:

    Hvor meget forberedelse har du til hver ø?

    • Johs siger:

      Ok, det blev alligevel lidt for kort. Hvor meget skriver du ned om hver ø og hvor meget tid bruger du på at forberede dig?

  2. Peter Dyring-Olsen siger:

    Min forberedelse er normalt temmelig kaotisk. Lige nu er jeg ved på samme tid at fastlægge verdenen, den første ø og hvordan den gennemsnitlige ø skal forberedes.
    Jeg vil tro, jeg skriver en sides penge ned – give or take. Det meste vil være NPC’er og svar på nogle enkle spørgsmål. Længere henne i en kampagne kan jeg nøjes med tre stikord til hver PC.

  3. Thais Munk siger:

    Det lyder fandeme godt. Både spillet i sig selv og det med at bruge metal-titler. Især Mastodon!😀

Skriv et svar

