Succes! Man kan spille rollespil i Viborg!

Efter en længere periode med udpræget rollespilstørke er det nu lykkedes mig at være med i to rollespilsgrupper. Den ene er primært en 0D&D-gruppe, hvor vi mest er nogle gamle røvhuller, der mødes for at hygge og rulle nogle terninger. Systemet giver mig ikke det store, må jeg indrømme – og jeg savner ofte både feedback fra systemet og lov til at rulle Circles eller andet. Jep, kald mig bare hjerneskadet.

Men fra tid til anden spiller vi også andre spil. Det blev fx til en Mouse Guard-julemission, og jeg planlægger at støve IAWA af og fremvise dets suveræne evne til at skabe setting, karakterer og situation på ti minutter.

Den anden gruppe består af folk fra og omkring mit arbejde, The Animation Workshop. Vi har netop spillet første session sammen, som sjovt nok også var Mouse Guard. Vi spillede en fornøjelig omgang Trouble in Grasslake, som alle var enige om smagte af mere.

 Nu kigger jeg så på hylden og forsøger at vælge et passende spil til næste gang. Der er jo enormt meget, der frister – ikke mindst brænder jeg for at få afprøvet Freemarket – men denne gruppe er bare virkelig velegnet til min lille fantasykampagneidé:

 Episodisk kampagne, hvor SP’erne rejser fra ø til ø i jagten på deres hjemegns tronarving. Hver ø er en (måske to) sessions og byder på spor til deres videre færd og et kortere eventyr. Tænk Troldmanden fra Jordhavet, mikset med Lewis Trondheims Dungeon-serie og et stænk af animationsserien Dragejægerne.

Jeg regner med at køre det i The Shadow of Yesterday.

6 svar til Succes! Man kan spille rollespil i Viborg!

  1. Johs siger:

    Den episodiske kampagne lyde god. Er øerne flyvende?
    (sig ja, sig ja, sig ja).

    Og I gider ikke spille en længere MG kampagne?

  2. Peter Dyring-Olsen siger:

    Jo, tror gerne de ville – men jeg vil gerne prøve noget andet først🙂

  3. Peter Dyring-Olsen siger:

    Og hov, øerne er måske flyvende??!? Det er de jo i både Dungeon og Dragejægerne, og det er megasejt.

  4. Johs siger:

    Jeg tror The Shadow of Yesterday er et godt valg som system.

  5. Peter Dyring-Olsen siger:

    Det tror jeg også🙂 Det er tilpas klassisk i mange ting til, at det er let at gå i gang med samtidig med, at der er nok nye ideer til at gøre det interessant. Min gruppe tændte tydeligvis på nogle af de mere “alternative” ting i MG. Og så er TSOY hurtigt nok til at køre det lidt rock’n’roll i stilen. Har din guy lige ændret livsanskuelse? Cool, sælg din Key of Compassion og køb Key of Hatred i stedet🙂

Skriv et svar

