Som landet lå

Jeg faldt over et gammelt interview med mig, hvor jeg fortæller om baggrunden for mit scenarie Far verden, far vel, der var med i Fusion-antologien Som landet ligger. Det var tilbage i 2002 – altså tre år før, jeg for alvor begyndte at spille rollespil igen, da jeg stødte på bl.a. Sorcerer. Det er lidt sjovt at læse mine holdninger til rollespil. Fx troede jeg ikke, rollespil for alvor ville udvikle sig. Og det synes jeg måske ikke er helt sandt nu, selvom man måske nok kan sige, at indie-scenen kun er en meget lille bølge i et meget stort hav, og at de store systemer stadig dominerer – og stadig genbruger stort set samme tankegods. Om det er entydigt godt eller skidt ved jeg ikke. Til gengæld synes jeg ikke, jeg længere kan skrive under på dette udsagn: ”Jeg spiller meget lidt rollespil”.

Læs interviewet her. Du kan også finde fine interviews med Per Fischer, Lars Andresen, Ask Agger og Sanne Harder.

3 svar til Som landet lå

  1. Morten Greis siger:

    “en eller anden form for investigation med indlagte intrigeelementer.”

    Det er vist ikke helt det, du længere spiller😉

    Det er sjovt at se, hvilke retninger rollespil har taget siden.
    Jeg savner også et nyt Føniks.

  2. anne vinkel siger:

    Men som du dog vrøvler, Morten Greis. Peter spiller Red Box Hack, hvor man går ud og finder nogle monstre og tæver dem. Det er investigation, fordi man skal finde ud af, hvor monstrene er, før man kan tæve dem, og så er det intrige, fordi det handler om at sørge for, at de andre eventyrere ikke tæver monstrene først.😉

    Jeg mener at huske, jeg læste den fine artikel tilbage i start-0-erne. Det er gonnåk mange vingummibamser under broen.

  3. Morten Greis siger:

    Din uforlignelige visdom vrøvler jeg forgæves imod, indser jeg nu, men det er al det nymodens rollespil, fordi dengang jeg spillede rollespil, der investigatede vi efter skjulte døre, og intrigerede om at plyndre ligene af de faldne orker for deres 1d6 sølvstykker.😉

Skriv et svar

