Online jam: NPC’er etc. til Savage Worlds

Thomas Jakobsen, Danmarks regerende Savage Worlds ekspert/entusiast har venligst stillet sig selv og sine evner til rådighed til at hjælpe mig i gang med Savage Worlds. Jeg har en gruppe, jeg har en oplæg og nogle ideer, men jeg har svært ved at tage mig sammen til at komme i gang med forberedelsen. Tanken er nu, at Thomas og jeg her, live og online, warts’n’all, udvikler i første omgang NPC’er til mit spil. Kommentarer er velkomne!

Først oplægget som jeg har sendt rundt til spillerne:

Året er 1888. I er nogle af rigets fremmeste helte, der var med på den første ekspedition til Mars, hvor I ikke stødte på intelligent liv men til gengæld havde forskellige svampesporer og lignende med hjem. Siden da har I tilbragt tiden i klubben, derhjemme og på rejse.
Men nu er der brug for jeres evner igen! Der er styrtet et kæmpemæssigt meteor ned i Nordfrankrig…

Systemet er Savage Worlds. Genren og stemningen er pulp med stærk inspiration fra Wells, Verne og Moore.

Vi skal være 3 eller 4 spillere ud over GM (som bliver mig). Vi spiller ca hver 14. dag og jeg regner med, at kampagnen er færdigspillet på 3-5 gange.

Umiddelbart har jeg brug for følgende NPC’er:

Marsboerne. De ankommer i en kæmpestor asteroide, hvor de ligger i små celler som i en bikube. De ligner Kroot fra Warhammer 40K, har noget hive-mind kørende og skal have en eller anden form for særlig evne. Jeg tænker, at de i flokke på 5 eller derover har adgang til fx en form for tankekontrol og at de derudover har en evne eller styrke mere.

Den franske officer, der ikke vil have, at britiske agenter stjæler spotlyset og som derfor vil lave et baghold på et tidspunkt. Han er arrogant og råder over en mindre styrke og skal generelt agere menneskelig modstand, så spillet ikke kun kommer til at byde på kampe med marsboerne.

En engelsk anarkist, der søger at hjælpe marsmændene til at ødelægge verdensordenen for derefter at bygge et anarkistisk rige.

SP’ernes overordnede, som kommer fra noget efterretningstjeneste og som er adelig, nedladende, fedladen og som måske ikke har rent mel i posen?

Det var ordene! Thomas’ bud bliver postet i et separat indlæg, når de dukker op!

7 svar til Online jam: NPC’er etc. til Savage Worlds

  1. Johs siger:

    Helle for at den engelske anarkist hedder “Josh Busted”!

  2. mortengreis siger:

    Der mangler en naiv fransk pater, der tror, at han og hans menighed kan standse invasionen med Bibelen i hånden. De skal undsættes, i hvert fald menigheden, inden det går dem helt galt.

    Der er rig mulighed for sociale scener, hvor man skal overtale præsten, og infiltrationsscener, hvor menigheden skal undsættes.

  3. Peter Dyring-Olsen siger:

    Gode forslag! Bliv endelig ved!

  4. Gustav siger:

    Lord Randolph Churchill.

    Den noget mere berømte Churchills fader. Godt nok var han politiker, men han kunne nok også godt være secret agent boss.

    Han har også en (formodentlig irriterende) pode ved navn winston på 12-14 år på dette tidspunkt.
    Med ham får du navn baggrund og hele skidtet forærende og giver det endda et lille touch af historie.

  5. Peter Dyring-Olsen siger:

    Godt forslag, Gustav!

  6. […] mig på banen – og så faldt det i hak, således at jeg blev del af lidt online NPC jam ovre på Peters blog. Nu ser jeg frem til at Peter får […]

  7. vind ipad siger:

    Hi there! Do you use Twitter? I’d like to follow you if that would be okay. I’m definitely
    enjoying your blog and look forward to new updates.

Skriv et svar

