Jeg vil ha et rollespil, der…

OK, det her er så posten, hvor man kan skrive om spil, man har lyst til at spille. De behøver ikke eksistere! Oh, og forslag til at opfylde folks ønsker er også meget velkomne i kommentarerne.

Jeg begynder!

Jeg vil ha et rollespil, der gør mig i stand til at spille historier som Brødrene Løvehjerte og Mio min Mio. Mest førstnævnte. Jeg vil have heltegerninger, uskyld og syndefald, onde skurke, mytologiske monstre – alt sammen serveret på en klangbund af menneskelig tragedie. Gerne med parallelverdener og helt sikkert med en tydeligt metalag – vi VED godt, det faktisk handler om en lille dreng, der er bange for at dø.

Spillet kører hurtigt. Alle mekaniske elementer skubber historien i retning af temaet. Der er masser af spillerindflydelse. Faktisk er det måske uden en central SL-rolle – måske med roterende SL. Spillet starter med at man sammen tegner et kort, laver den grundlæggende konflikt, skaber NPC’er og fastlægger tre-fire tilbagevendende metaforer (som selvfølgelig har mekanisk betydning).

Skriv et svar

