Hjulet brænder!

I går spillede vi (Søren, Claus og undertegnede) første session af vores Burning Wheel-kampagne Et rige i flammer. Jeg har skrevet en del om spillet og min forberedelse på Spil Nu!

2 svar til Hjulet brænder!

  1. mortengreis siger:

    Hey,

    Det lyder spændende. For resten kan du ikke lige forklare forskellen mellem Bloody Versus og Fight! ?

    Hvor mange scener nåede I og hvor lang tid tog det?

  2. molevitten siger:

    Vi spillede ikke med hårde scener som i fx PTA men noget løsere defineret. Alligvel vil jeg tror, at vi spillede tre scener med hver spilperson. Nu jeg tænker over det kunne det måske være meget fint at frame scener lidt hårdere. Det vil jeg lige tænke over. Vi spillede tre timer i alt inkl. opstart, så vi nåede forholdsvis meget på kort tid.

    Bloody Versus er grundlæggende bare to modstillede rul for at afgøre i kamp i modsætning til den scriptede kamp i Fight! Der er en fin progression fra Duel of Wits over Range and Cover og til Fight! De bygger alle tre på samme grundtanke – at det er scriptet – men bliver gradvist mere indviklede. Når vi mestrer DoW går vi videre – evt. direkte til Fight!

Skriv et svar

