Hundehold i praksis

Dette indlæg er ganske enkelte genialt. En-eller-anden fyr har spillet den samme by i Dogs in the Vineyard vildt mange gange og udover at forklare hvorfor, beskriver han de forskellige forviklinger, det har afstedkommet at gentage byen mange gange. Det er et indlæg som dels giver mig vildt lyst til at spille Dogs (come on, guys – er der ikke nogen, der vil sætte en by op?), dels forklarer en hel masse om, hvordan spillet skal spilles.
Good stuff.

3 svar til Hundehold i praksis

  1. rubs siger:

    Hej Peter!

    Endnu engang står jeg uvidende og spørger; hvad er Dogs?? Er det computerspillet til Niintendo DS hvor man opdrager en lille vovse eller hvad.

    ruben den ignorante

  2. Peter Dyring-Olsen siger:

    http://www.lumpley.com/games/dogsources.html
    – se desuden mit svar til en af dine tidligere kommentarer🙂

  3. rubs siger:

    Nåjaa. Føler mig endnu mere ignorant nu, min eneste undskyldning er min manglende blogerfaring.
    Men derudover er det ret interessant at læse din blog. Har selv spillet rollespil i det meste af mit liv i den klassiske (tror jeg) udviklingsrække. Sværd & Troldom-D&D-AD&D-alle mulige forskellige rollespilsgenrer-også den ‘voksne’ periode med en fast gruppe og dedikeret spil i en vedvarende kampagne og med erkendelsen af at vi nok aldrig holder op med at spille rollespil.
    Men jeg har aldrig reflekteret særligt meget over hvad det var det var jeg ku li ved rollespil. Jeg tror egentlig det vigtigste har været historiefortællingen og rollespillet. Og så har jeg egentlig altid været ret konservativ med hensyn til regler. Jeg elsker at slå en ny karakter og bygge ham op med evner og talenter og langsomt se ham vokse op til en tredimensionel person med særheder og motiver. (Rolemaster er så også lige et system hvor der er rig mulighed for at sidde og nørde med tabeller og lister. Især også da der i vores gruppe er opstået en stor ritualisering omkring det at slå en ny karakter)
    Men selvfølgelig er det med rollespil som med så mange andre fænomener: de er nødt til at udvikle sig, forny sig og opsøge udfordringer for at kunne overleve

Skriv et svar

