En rollespilsdrøm

Jeg vil spille med i en fantasy-kampagne, der skal være lang nok til, at SP’er, SL og Spillere udvikler sig sammen. Det skal være en god blanding af en forberedt setting og “her-og-nu”-skabelse – det sidste, fordi jeg har lyst til at genfinde opdagelseglæden ved fantasy. Det kunne være med inspiration i Miyazakis film – specielt Princess Mononoke – men ellers ved jeg ikke hvad. Jeg vil ikke være (fast) SL.
Det MÅ jeg prøve snart 🙂

3 kommentarer til “En rollespilsdrøm

  1. Jep. Er frisk på et af de tre – det KUNNE selvfølgelig også blive The Dragon Killer ud fra hvad jeg jeg læst om det – eller et eget design? Er tændt på noget med at hver spiller har nogle ressourcer, han/hun kan investere i spillet for at få indflydelse. Ressourcerne er tilgengæld begrænsede men man kan få flere igennem godt spil.

  2. Hej Peter!

    Lyder som et godt oplæg, læste lige din tidligere post om de, var det 5ting?, til en god kampagne,
    Mit, lidt forsinkede bud er:

    1 gode rollespillere. det er simpelthen alfa og omega med folk der lægger kræfter i at spille deres karakterer ud over regelbøgerne

    2intriger over hack n’slash. Vores kampagne er egentlig ret “lowmagic, lowfantasy”, men uden at være mudder & middelader. Der er magi og monstre, og de ting hænger sammen, de fremtræder så meget mere intense, ‘magiske’ når de gør en mere sjælden optræden. Til gengæld er der intrigante handelshuse og forræderiske adelsslægter. En blanding mellem renæssanceitalien og handelshusene på Dune.

    3Magi og maskiner, ja det er jeg sgu blevet bidt voldsomt af efter at have spillet Final Fantasy og set Miyazakis film (Nausicaa, har du fået set den?). Og det har vores gamemaster også været god til at implimentere. Enorme, ældgamle krigsmaskiner, der bliver genopvækkede af tåbelige og grådige personer (dvs os i et par tilfælde)

    4. historiefortælling, dvs jeg vil spille i en kampagne, der opnår en hvis længde, og hvor spillere og gamemaster bidrager til at udbygge verden og historien i en sådan grad at man får lyst til at skrive det hele ned

    5 flyvende skibe, det har jeg ikke fået lov til siden AD&D spelljammer dagene

    6 Nåja, horror eller gys, det er ikke for ingeting jeg har spillet Call of Cthulu

    Men Peter, du må jo simpelthen komme med til en spilleaften, næste gang er på mandag d.27/2

Skriv et svar til Peter Dyring-Olsen Annuller svar